serbienresan.blogg.se

PRAKTIK I SERBIEN

Kategori: Allmänt

Hej! Mitt namn är Moa och jag går 2:a året på Restaurang&Livsmedelsprogrammet på Sturegymnasiet i Halmstad. Jag och 5 andra från min klass (Alexander, Christian, Amanda, Joanna och Lovisa) har fått möjligheten att åka till Serbien, Belgrad för att ha våran praktik där och lära oss mer om deras matkultur, göra en del utflykter, besöka en skola som också utbildar ungdomar till kockar, och se landet.
 
Jag tog mig ann uppgiften vad det gäller att uppdatera om vad vi gör på resan, och det kan ni enkelt göra här på denna bloggen. Jag kommer både skriva om vad vi gör, hur vi har det och även lägga ut en del bilder då kameran självklart åker med på resan! Hoppas ni vill följa oss 6 blivande kockar på denna spännande resa, nästa gång vi hörs så är vi troligen i Serbien! / Moa Gullander 
 
 

KOMMENTARER:

  • Eddie säger:
    2015-02-26 | 09:27:13

    Ser fram emot att träffa er på plats!

  • Ilija säger:
    2015-02-26 | 18:53:35

    Vi åker snart! :)

  • Anonym säger:
    2015-02-26 | 18:57:18

    Det ser jag fram emot.

  • Ewa Göransson säger:
    2015-02-26 | 21:20:44

    Önskar er alla en fantastisk resa med många minnesvärda upplevelser.Ska bli kul att följa din blogg Moa :)

  • Sture Wahlsten säger:
    2015-02-26 | 22:45:32

    Hoppas ni får en fin upplevelse! Ska ni samarbeta med någon serbisk skola?

    Svar: Vi kommer hälsa på en serbisk skola och se hur dom arbetar och lär ut sen var/är väl tanken att vi ska sammarbeta lite med dom! :) / Moa
    Moa Gullander

  • anna.sebescen säger:
    2015-03-02 | 11:49:06

    Hej Moa,
    Det är roligt att ni är i Belgrad! Ni kommer att ha både lärorika och roliga erfarenheter. (jag är modersmålslärare i serbiska på Sture).
    Jag vill varmt rekommendera att ni besöker Nikola Tesla Museum... alla andra fina delar av Belgrad och Belgradborna kommer att visa sig själv...
    Och ni måste kunna lära er att göra cevapcici och burek på Belgrads vis! Lycka till!

    Svar: Tack så mycket för tipset om Nikola Tesla museum, det ska vi nog hinna med att spana in! Verkligen en jättefin stad och trevligt folk. Vi kommer nog få lära oss att laga mycket serbisk mat! :) / Moa Gullander
    Moa Gullander

  • ilija säger:
    2015-03-09 | 19:36:53

    Berätta gärna om de andra elevers praktik! Kram

Kommentera inlägget här: