serbienresan.blogg.se

23.43

Kategori: Allmänt

Klockan börjar snart närma sig 12 och jag tänkte snart ta och vila ögonen i några timmar! 
 
1 månad har nu gått här i Belgrad. Det är HELT SJUKT, måste säga att tiden har gått väldigt fort men ändå långsamt på något sätt.
Jag kan berätta att innan vi åkte, ganska långt innan vi åkte faktiskt så hade jag fått praktikplats på ett JÄTTEFINT hotell i Lund, och jag var verkligen så besviken när min lärare sa att jag inte skulle få åka dit, utan att jag skulle få åka till Serbien. Men jag är så så så glad att jag åkte med. Men jag ska vara helt ärlig och säga att jag kanske inte har fått jättemycket ny erfarenhet i köket, som kock, kan nog helt ärligt säga att jag hade utvecklats mer i Lund, men det är nog olika för oss alla här. Men jag kan utan tvekan säga att jag har utvecklats som person. Jag har blivit mycket starkare i mig själv och känner att den enda människa på denna jord som kan sätta gränser på hur långt jag ska gå är jag själv. Jag har kommit på vad jag vill uppnå med detta yrket och vad jag vill åstadkomma, och det känns helt sjukt bra!
 
Vet inte exakt vad jag ville komma med detta inlägg, men jag tycker fler borde tänka på vad man vill göra i sitt liv. Gör allt du kan för att dina drömmar ska bli uppfyllda! Testa nya saker även om det skrämmer dig, chansa lite och se vad som händer, det är lika stor chans att något blir bra, som att något kan bli dåligt. Man klarar mer än man tror, kör hårt! / Moa Gullander 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: