serbienresan.blogg.se

Lite onödig prisfakta

Kategori: Allmänt

Eftersom jag inte har så mycket att uppdatera om tänkte jag att det kunde vara kul och veta lite hur priserna är när man går och handlar mat, var nämligen i mataffären precis. 

Jag köpte 2 bananer, 3 kiwi, 2 tomater, ett paket smör, 4-pack yoghurt (såna små ni vet), ett paket jordgubbar, 2 äpplen, 1 flaska vatten, 1 paket juice, lite choklad, och en tändare, hade du köpt detta i Sverige skulle jag tippa på att det går på 150, 200 kronor, gissa vad det kostade här? Ca 70 kr, förstår ni hur billigt det är? 

Väldigt billigt att äta ute också, på min och Amandas praktikplats Kovac, kunde man beställa 1 kg kalvkött för ungefär 3000 dinarer, vilket är ca 230 kr, för det priset i Sverige får du knappt en 200 grams köttbit med tillbehör till. Det är GALET tycker jag! 





KOMMENTARER:

  • rebhim.blogg.se säger:
    2015-03-14 | 09:44:46
    Bloggadress: http://rebhim.blogg.se/

    Hej 😊 spännande att läsa om dina upplevelser i Serbien. Synd att inte solen skiner på er de gör den här, fast det är ju rätt kallt 😬 önskar dig en go helg, för är väl lediga 😊
    Kramar ❤️

Kommentera inlägget här: